Otwierając biuro rachunkowe każdemu zależy na tym, aby mieć stałych klientów, którzy aż do końca prowadzenia działalność gospodarczej korzystać będą z usług tylko jednego biura. Większość biur rachunkowych pozyskuje klientów przez polecenia od innych osób zadowolonych z ich usług czy też od znajomych osób pracujących w księgowości. Jest to dobry start, ponieważ nadal dobre opinie i polecenie od kogoś, komu ufamy w jego ocenie ma duże znaczenie. Co jeszcze wpływa na pozyskanie klienta do biura rachunkowego?
Reklama w Internecie
Tak naprawdę biuro rachunkowe też jest firmą i musi prowadzić działania marketingowe. Oczywiście promocja biura rachunkowego, które jest jednostką zaufania publicznego będzie wyglądała inaczej niż na przykład butiku z odzieżą. Ale pewne elementy są stałe dla wszystkich firm. Warto mieć stronę internetową, która będzie reprezentowała biuro rachunkowe i pokaże je z najlepszej strony. Na takiej stronie warto zamiesić informacje o biurze, historię, dane kontaktowe, ale też o ile to możliwe zaprezentować z kim biuro już prowadzi współpracę a także zamieścić certyfikaty czy dyplomy, które zostały wydane jego księgowym.
Świetnym przykładem jest działające od 1996 roku biuro rachunkowe http://prawnopodatkowy.pl/. Jak widać można mieć dobrze działającą stronę internetową, dzięki której zdobywa się klientów, którzy zostają z biurem na stałe.
Inną formą reklamy w internecie jest dodanie adresu firmy do Google Maps za pomocą opcji Google Moja Firma. Wtedy osoby z danego regionu szukające biura rachunkowego zobaczą bezpośrednio na mapie, gdzie takie biuro się mieści. Wbrew pozorom bardzo dużo osób w ten sposób szuka firm usługowych.

Biuro rachunkowe
Wizerunek eksperta w branży
Każda osoba ufa ekspertowi. Tak samo przedsiębiorstwa, które chcą nawiązać współpracę o wiele szybciej zaufają ekspertowi.Wbrew pozorom nie jest trudno osiągnąć taki status w księgowości. Można choćby zacząć od wprowadzenia na stronie internetowej biura zakładki z artykułami tematycznymi i publikować regularnie treści eksperckie np. zmiany w prawie podatkowym w roku 2019. Udzielanie się na konferencjach czy publikowanie artykułów pod nazwą biura w magazynach tematycznych lub nawet wykupienie artykułu w gazecie lokalnej też pomoże w budowaniu takiego wizerunku.