Biuro wizytówką firmy cz.1

Biuro wizytówką firmy cz.1

W biurze Andrzeja Walczaka, jednego z właścicieli firmy Atlas, pełno jest dzieł sztuki, pamiątek i klasycznych mebli. Ozdobą miejsca pracy jednego z franczyzobiorców sieci biur nieruchomości jest ogromne akwarium z rybami morskimi. Dla większości przedsiębiorców biuro jest wizytówką firmy. Nowoczesne lub stylowe wyposażenie wnętrza dodaje prestiżu i podkreśla solidność prowadzonej działalności. Ważne jest też, aby biuro w jak największym stopniu pomogło firmie w skutecznym funkcjonowaniu.

Biuro to nie mieszkanie

Wydatki poniesione na dostosowanie biura do naszych wymogów można podzielić na trzy grupy: remont lokalu, zakup mebli i sprzętu. Całkowity koszt zależy od powierzchni biura i liczby stanowisk pracy. Lokal powinien nawiązywać stylistyką do branży, w której działa firma. Ma być przy tym wygodny i praktyczny, bo spędzimy w nim kilka godzin dziennie.

– Osobiste marzenia designerskie należy realizować we własnym domu. Biuro powinno odzwierciedlać charakter firmy oraz świadczonych przez nią usług lub sprzedawanych produktów. Najlepszym kolorem ścian i mebli będą barwy nawiązujące do loga firmy. Jasny kolor będzie mniej ryzykowny, bo nie przytłoczy wnętrza – radzi Maria Semczyszyn, stylista nieruchomości z Home Stagers Network Polska.

Powierzchnia biurowa składa się z kilku części – oprócz stanowisk pracy są także: zaplecze, gdzie można przygotować kawę dla klienta, pokój ze stołem negocjacyjnym oraz poczekalnia. Wymienione miejsca nie muszą znajdować się w osobnych pomieszczeniach, warto je natomiast w jasny sposób rozdzielić, na przykład za pomocą dużych kwiatów, parawanu lub szafy.

– Nie należy tego jednak robić kosztem przestrzeni. Nie zawsze istnieje możliwość oddzielenia zaplecza od pozostałej części biura i nie stanowi to problemu, o ile jest ono zawsze czyste i panuje tam porządek, Jeśli biuro będzie miało poczekalnię, to warto kupić

do niego sofę ze skóry ekologicznej, która jest szykowna, praktyczna w użytkowaniu i dużo tańsza od prawdziwej skóry – dodaje Maria Semczyszyn.

Stoliczku nakryj się

Więcej uwagi trzeba poświęcić przestrzeni, na której będą organizowane negocjacje i spotkania z klientami. Stół, przy którym będą rozmawiać strony powinien zmieścić co najmniej cztery osoby. Wynika to z tego, że kontrahent może pojawić się z osobą towarzyszącą, np. prawnikiem, doradcą lub tłumaczem.

– Jeśli podejmujemy się przyjęcia gościa musimy zapewnić mu pełen komfort. Obie strony rozmów muszą mieć te same warunki. Nie wolno kontrahenta ani wcisnąć w kąt, ani posadzić na wielkiej przestrzeni, w której poczuje się zagubiony. Jeśli pomieszczenie posiada okna, warto rozważyć jego symetryczny rozkład, dzięki czemu rozmówcy będą mieli taki sam dostęp do światła. Innymi ważnymi elementami są stół i krzesła. Stół powinien być okrągły, a krzesła identyczne dla wszystkich zasiadających. Wtedy nikt nie zarzuci nam faworyzowania którejś ze stron -mówi Dorota Kraszewska, trener, właścicielka Akademii Rozwoju Twórczego Sky.

Czytaj dalej: http://www.gimsycow.com.pl/biuro-wizytowka-firmy-cz-2/

Facebook - Komentarze

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook - Komentarze